Ahad, 27 Mac 2011

Keluargaku Diuji

Bismillah....
Benarlah kata orang, bila seorang sakit...sume sakit...bermula dengan Kak Long..Isnin minggu lepas hantar ke klinik coz mata Kak Long berair..kadang2 air kat mata dia mleleh mcm org menangis..pastu selsema plak tu..sian Kak Long...Dokter kasi ubat n kata mata dia ada infection....abi pulak nampaknya mcm batuk...sakit tekak mungkin..tambah pula sakit2 badan..kesian abi,penat keje banyak..

2 hari lepas hantar Kak Long ke klinik, aku mula rasa tekak ni periit je,badan da rasa semacam....Pagi tu bangun solat subuh, rasa badan ni semacam je..urat badan rasa tegang, lesu n lemah.Kepala ni beraaat sangat2..aku bgtau mak nak pi urut badan, mak kata biar mak je yang urutkan..TERIMA KASIH ibu mertuaku..saaayang mak!!!Mmmm, maafla nak habaq, aku xmandi pun pg tu..xtau nape mcm xble nk sentuh air...rasa macam bisa2..bila abang balik, abang tanya xsihat ke...aku pun xtau nak jawab apa...ntahla,aku ni xreti nak habaq kat orang yang aku ni sakit ke ape..bila da tak tahan, baru bgtau..ini la pesen aku dari dulu..bila abang suh mandi, aku pun mandila petang tu(sblum maghrib)..walaupun berat hati ni...bila mandi, Allah!!MENGIGIL aku...malam tu sah, AKU DEMAM!!oh,aku demam!!huhuhu...malam tu berselimut ,bstokin n berbaju sejuklah aku...malam tu jugak la terunaku Uwais Al-Qarni xlena tidur..mereeeengek je..badan dia panas,selsema tu konfem ada la..kejap2 tengah malam dia tjaga, menangis.mungkin xselesa...aduhh...malam Khamis tu aku ngan mak tak lena tidur coz jaga Uwais..dahla aku pun xsihat...Allaaaahu Akbar!! tak tau nak kata apa..tapi apa nak buat...ni la tugas sebagai ibu..sakit ke, hape ke..anak still no 1...

Kak Long dijaga oleh abinya dalam bilik..aku ngan mak tidur diruang tamu bsama Uwais...Memang xnak kacau abi coz besok abi kerja..kesian, nanti xcukup tidur n xble kerja pulak...Keesokan harinya, lepas solat Jumaat kami ke bandar hantar Uwais ke klinik...

Sampai hari ini, tekak masih lagi sakit n batuk2..malam2 susah nak tidur coz asyik batuk..suara hilang...Kak Long nampaknya da makin pulih...Uwais da xdemam cuma selsema saja..abi ok ja nampaknya...

Kadang2 bila bila Uwais nangis, aku cakap kat Uwais.."Sabarlah Uwais, Allah yang bg kita sakit..seebab Allah sayang kat kitaa...." Walaupun aku tahu anakku ini xfaham n masih belum mengerti..Dekat Kak Long pun aku cakap macam tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan