Selasa, 8 Mac 2011

...Payahnya...

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim, aku mulakan tinta kali...

Setelah skian lama mbisu...mbisu tidak beerti tiada cerita hati yg ingin diluah, tp dek kerana kekangan masa, banyak perkara yang tbatas...."suri rumah bkn banyak masa ke??"hah, mgkin inilah andaian insan2 di luar sana..hanya suri rumah sahaja yang memahami..Dari celik mata, hinggalah sebelum lenanya mata ini, otak ligat bfikir "nak buat itu,nak buat ini...esok nak buat itu,nak buat ini..". Kadangkala sampai tertangguh apa yg di 'plan'kan....

Subhanallah, kini dua orang malaikat kecil mjadi keutamaanku...dipundakku tertanggung amanahNYA utk aku pikul sebaik mungkin. Namun kadang kala hati terkeciwa jua andai ada yang kurasakan belum lengkap untuk kulaksanakan...

Anak-anak....
Kini menjadi keutamaanku selain dari mjadi suri hati kepada seorang suami..Cabaran yang aku terima untuk mjadi ummi, zaujah juga menantu sungguh mcabar....biasalah,aku bukanlah insan sempurna yang mampu mjadi apa yang diinginkan dengan skelip mata..Namun aku takkan berputus asa untuk memenangi hati insan2 kesayangnku...Aku tidak putus bdoa agar jiwa ini dipimpin oleh ajaran2 yang btunjangkan Al-Quran dan Sunnah..Tidak lupa jua pohonku pada Rabbul Jalil moga aku diberikan ilmu serta kmahiran dlm mdidik anak yg kian mbesar ini..Sungguh!!!sungguh mcabar...kadangkala dosa sungguh diri ini tatkala tinggi suaraku pada puteri ksayanganku...aku tahu, sejak hadirnya Uwais Al-Qarni, kdudukan serta perhatian padanya sudah beralih arah..namun ketahuilah Kak Long bahawa Kak Long lah penyeri hidup ummi..Kak Long jugalah teman bicara serta semangat ummi...kedudukan Kak Long tak pernah tgugat sayang....

Suamiku....
Maafkan diri ini andai banyak kekurangan layanan dan perhatian ummi pada abi..Al-maklumlah, anak dah dua ni,kadangkala kalut sikit hinggakan terlepas pandang beberapa perkara...Moga abi tak pernah berputus asa dalam melayari mehnah khidupan ini bsamaku...Tangan ini senantiasa mharapkan agar dipimpin ke Redha Nya...

Sampai sini shj utk kali ini...my hero is coming!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan